Educational Intervention with Adolescent about Adolescent Pregnancy
Keywords:
adolescent pregnancy, educational intervention, risk factor.Abstract
Introduction: Adolescent pregnancy determines serious biological, psychological and social problems in the young pregnant woman.
Objective: To raise the level of knowledge of adolescents about adolescent pregnancy.
Methods: A preexperimental study of educational intervention about adolescent pregnancy was carried, from January 2019 to October 2020, at Del Pino family doctor’s office belonging to Fermín Valdés Domínguez Teaching Polyclinic, Baracoa Municipality. The universe was made up of the 103 adolescents from the area who did not have any associated mental disorders that would affect the understanding of the study. A simple random sample of thirty adolescents who gave their consent to participate was selected. The primary data collection was obtained from the survey applied before and after.
Results: There was a predominance of female adolescents between fourteen and sixteen years of age. There was an initial lack of knowledge about aspects related to adolescent pregnancy, while a postintervention increase was shown with respect to the level of knowledge about such aspects.
Conclusions: There was an increase in the level of knowledge about adolescent pregnancy, which evidences the effectiveness of the educational intervention.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).